Dlaczego warto przeprowadzać badania marketingowe AGD?

Aż do 2020 roku na rynku sprzętu AGD notowane były stałe, kilkuprocentowe wzrosty. Niestety sytuację tę zmienia pandemia COVID-19 mająca wpływ na wszystkie sektory rynku. Również z tego powodu jeszcze bardziej istotne staje się przeprowadzanie badań marketingowych AGD, aby poznać preferencje klientów i móc stworzyć dla nich odpowiednią ofertę.

 

Sprawdzenie popularności poszczególnych produktów

 

Rynek AGD obejmuje szereg różnych sprzętów, od dużego AGD (np. lodówki, pralki czy zmywaki), aż po małe AGD (np. miksery lub suszarki). Ich popularność jest oczywiście różna, dlatego też poszczególne wskaźniki warto sprawdzać na podstawie badań marketingowych AGD.

 

Na ich podstawie szacuje się także, jakie są plany zakupowe konsumentów w przypadku różnego rodzaju sprzętów. Dzięki temu można opracować plan działania na najbliższe miesiące.

 

Wiedza, jakie są motywy zakupowe klientów

 

Badania marketingowe AGD to doskonały sposób na to, by poznać motywy, dla których klienci podejmują decyzję o zakupie i tym samym tworzyć produkty bardziej dopasowane do ich potrzeb.

 

To ogromna wartość na tak konkurencyjnym rynku, na którym różnice technologiczne pomiędzy poszczególnymi produktami są w istocie dość niewielkie (i rozpoznawane zazwyczaj przez ekspertów) i to w dużej mierze odpowiednie podkreślanie cech produktu pozwala na zwiększenie sprzedaży.

 

Sprawdzenie efektywności przekazów reklamowych

 

Kolejnym powodem dla którego warto przeprowadzać badania marketingowe AGD jest sprawdzenie, czy przygotowania kampania reklamowa ma szansę na sukces. Jak to zrobić?

 

Zaprezentować grupie docelowej taką reklamę i skontrolować, jakie są na nią reakcje. Pozwala to często nieco zmodyfikować przekaz, aby był bardziej spójny i tym samym zaoszczędzić na zainwestowaniu w kampanie nieefektywne.

 

Sprawdzenia kilku konceptów można dokonać m.in. dzięki technice CAWI, która do ankiety internetowej pozwala dołączyć również materiały multimedialne, w tym także reklamy. Metodę tę w przypadku większości badań marketingowych stosują eksperci Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®, gdyż pozwala ona dotrzeć do dużej grupy klientów docelowych przedsiębiorstwa, dzięki czemu dane są miarodajne.

 

Atutem CAWI jest również fakt, że wyniki są uzyskiwane naprawdę szybko, zaś spływające odpowiedzi można analizować na bieżąco.

 

Pozyskanie nowych klientów

 

Kolejną przyczyną, która sprawia, że warto przeprowadzać badania marketingowe AGD jest dowiedzenie się, co sprawia, że grupa docelowa chętniej wybiera produkty o danych cechach albo sprzęty konkurencji. Dzięki temu można tworzyć lepsze artykuły i tym samym zwiększyć szanse na pozyskanie zupełnie nowych klientów.

 

Metodą wspierającą jest w tym przypadku badanie rynku, które pozwala zdecydowanie lepiej poznać dany segment i opracować długoterminowy oraz krótkoterminowy plan działania.

 

Badania marketingowe AGD to dla przedsiębiorstw możliwość pozyskania szeregu użytecznych danych i tym samym przygotowania lepszych produkty oraz kreowania dla nich efektywniejszych komunikatów sprzedażowych. Jeśli są Państwo zainteresowani ich realizacją, zachęcamy do nawiązania współpracy z Centrum Badawczo-Rozwojowym Biostat®.


badania marketingowe CAWI zastosowania statystyki

"Współpraca z przedstawicielami firmy Biostat charakteryzowała się godnym pochwały profesjonalizmem, rozumieniem potrzeb klienta i szybkim reagowaniem na nie, a powstały w wyniku współpracy produkt finalny cechuje wysoka jakość"

Instytut Medycyny Pracy im. Prof. J. Nofera

"Firma Biostat wywiązuje się z swoich zobowiązań profesjonalnie i terminowo. Zaproponowane przez firmę rozwiązania techniczne i logistyczne spełniają nasze oczekiwania merytoryczne oraz są intuicyjne dla użytkownika systemu"

Mundipharma Polska

"Cały zakres prac powierzonych firmie Biostat, realizowany był bardzo sprawnie i szybko. Na każdym etapie pracownicy firmy, uwzględniali nasze prośby dotyczące wyglądu i funkcjonalności systemu"

Śląski Uniwersytet Medyczny W Katowicach
16

Lat Doświadczenia

30

Ekspertów

40

Firm Farmaceutycznych

1000

Badań

Kontakt

Biostat


ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Tel: (+48) 22 12 28 025

Tel. kom.: (+48) 668 300 664

E-mail: biuro@biostat.com.pl

www.biostat.com.pl