3 powody, że ankiety online służą mierzeniu lojalności wobec marki

Na dzisiejszym rynku wyzwaniem może być przebicie się przez konkurencje. Dlatego tak ważne jest zbudowanie silnej, rozpoznawalnej marki i rosnącej bazy lojalnych klientów, którzy regularnie kupują od Ciebie produkty, bądź korzystają z Twoich usług.  

Od czego należy zacząć?

Nie będziesz w stanie przeprowadzić badania lojalność klientów, jeśli najpierw nie zmierzysz, jak Twoja marka jest postrzegana w porównaniu z konkurencją. Jest to niezwykle istotne, ponieważ jeśli Twoja marka jest postrzegana, jako mniej wartościowa niż konkurencja, Twoi klienci są mniej skłonni do lojalności i bardziej podatni na zakup wygodniejszego, tańszego lub lepiej postrzeganego produktu, o lepszej jakości lub wartości w innym miejscu, kiedy nadarzy się okazja. Na szczęście, dzięki ankietom online możesz coś z tym zrobić. Zadając właściwe pytania, możesz zmierzyć postrzeganie Twojej marki przez klientów i wykorzystać tą wiedzę do poprawy i pielęgnowania ich lojalności wobec marki, pomagając Ci stworzyć bazę klientów, którzy będą od Ciebie wielokrotnie kupować. Jeśli weźmiesz pod uwagę, że najbardziej lojalni klienci to ci, którzy najbardziej interesują się Twoją marką, a ci wysoce zaangażowani klienci są kilkakrotnie bardziej skłonni wypróbować nowy produkt lub usługę od Ciebie, gdy tylko stanie się ona dostępna, sensowne jest stworzenie jak największej liczby takich typów klientów. Wykorzystując poniższe wskaźniki, będziesz w stanie znacznie lepiej określić, ilu klientów lojalnych wobec marki posiadasz, a także będziesz wiedział, jakie usprawnienia są potrzebne, aby stworzyć ich więcej. 

Zaufanie

W erze cyfrowej nieustannie zadajemy naszym klientom pytania, aby dowiedzieć się o nich jak najwięcej - od daty ich urodzin po zwyczaje zakupowe. Jednak ponad 70% konsumentów nieufnie podchodzi do sposobu, w jaki wykorzystywane są ich dane, zwłaszcza dane osobowe. Jeśli chodzi o rozwój marki, sposób, w jaki obchodzisz się z danymi osobowymi i innymi wrażliwymi informacjami, będzie miał duży wpływ na to, jak dobrze będziesz postrzegany. Ważne jest, aby wiedzieć, że Twoi klienci ufają Ci, a jednocześnie być świadomym tego, co należy zrobić, aby to zaufanie zwiększyć. Ankiety online umożliwiają osobom przeprowadzającym badanie zapytanie o zaufanie na różne sposoby – poprzez pytania ze skalą, czy wpisanie własnej opinii.

Satysfakcja klienta

Satysfakcja klienta jest również istotna w budowaniu marki, ponieważ musisz wiedzieć, czy to, co robisz, działa i czy spełnia, a nawet przekracza oczekiwania odbiorców. W przypadku metryki w ankiecie online, zastanów się nad pytaniami takimi jak:   

  • Jak bardzo byłeś zadowolony ze swojego zakupu?
  •  Jak bardzo prawdopodobne jest, że kupisz jeden z naszych produktów w ciągu najbliższych 30 dni? 
  • Jak prawdopodobne jest, że polecisz nas rodzinie lub przyjaciołom?   

Dobra wola

Podczas gdy ludzie mogą być bardzo świadomi Twojej marki, wiedza o tym, jak bardzo jest ona szanowana, jest znacznie ściślej związana z lojalnością wobec marki. Na przykład, jeśli marka jest dobrze znana, ale ze wszystkich złych powodów, to oczywiste jest, że nie zwiększy to lojalności wobec marki.  Dlatego warto skupić się na dobrej woli w pytaniach ankietowych. Mierząc to, pamiętaj, że próbujesz dowiedzieć się, jak respondent czuje się w stosunku do Twojej marki. Twórz ciekawe, angażujące ankiety online, aby respondenci widzieli, że masz do nich szacunek.


"Współpraca z przedstawicielami firmy Biostat charakteryzowała się godnym pochwały profesjonalizmem, rozumieniem potrzeb klienta i szybkim reagowaniem na nie, a powstały w wyniku współpracy produkt finalny cechuje wysoka jakość"

Instytut Medycyny Pracy im. Prof. J. Nofera

"Firma Biostat wywiązuje się z swoich zobowiązań profesjonalnie i terminowo. Zaproponowane przez firmę rozwiązania techniczne i logistyczne spełniają nasze oczekiwania merytoryczne oraz są intuicyjne dla użytkownika systemu"

Mundipharma Polska

"Cały zakres prac powierzonych firmie Biostat, realizowany był bardzo sprawnie i szybko. Na każdym etapie pracownicy firmy, uwzględniali nasze prośby dotyczące wyglądu i funkcjonalności systemu"

Śląski Uniwersytet Medyczny W Katowicach
16

Lat Doświadczenia

30

Ekspertów

40

Firm Farmaceutycznych

1000

Badań

Kontakt

Biostat


ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Tel: (+48) 22 12 28 025

Tel. kom.: (+48) 668 300 664

E-mail: biuro@biostat.com.pl

www.biostat.com.pl