3 powody, że ankiety online służą mierzeniu lojalności wobec marki

Na dzisiejszym rynku wyzwaniem może być przebicie siÄ™ przez konkurencje. Dlatego tak ważne jest zbudowanie silnej, rozpoznawalnej marki i rosnÄ…cej bazy lojalnych klientów, którzy regularnie kupujÄ… od Ciebie produkty, bÄ…dź korzystajÄ… z Twoich usÅ‚ug.  

Od czego należy zacząć?

Nie bÄ™dziesz w stanie przeprowadzić badania lojalność klientów, jeÅ›li najpierw nie zmierzysz, jak Twoja marka jest postrzegana w porównaniu z konkurencjÄ…. Jest to niezwykle istotne, ponieważ jeÅ›li Twoja marka jest postrzegana, jako mniej wartoÅ›ciowa niż konkurencja, Twoi klienci sÄ… mniej skÅ‚onni do lojalnoÅ›ci i bardziej podatni na zakup wygodniejszego, taÅ„szego lub lepiej postrzeganego produktu, o lepszej jakoÅ›ci lub wartoÅ›ci w innym miejscu, kiedy nadarzy siÄ™ okazja. Na szczęście, dziÄ™ki ankietom online możesz coÅ› z tym zrobić. ZadajÄ…c wÅ‚aÅ›ciwe pytania, możesz zmierzyć postrzeganie Twojej marki przez klientów i wykorzystać tÄ… wiedzÄ™ do poprawy i pielÄ™gnowania ich lojalnoÅ›ci wobec marki, pomagajÄ…c Ci stworzyć bazÄ™ klientów, którzy bÄ™dÄ… od Ciebie wielokrotnie kupować. JeÅ›li weźmiesz pod uwagÄ™, że najbardziej lojalni klienci to ci, którzy najbardziej interesujÄ… siÄ™ TwojÄ… markÄ…, a ci wysoce zaangażowani klienci sÄ… kilkakrotnie bardziej skÅ‚onni wypróbować nowy produkt lub usÅ‚ugÄ™ od Ciebie, gdy tylko stanie siÄ™ ona dostÄ™pna, sensowne jest stworzenie jak najwiÄ™kszej liczby takich typów klientów. WykorzystujÄ…c poniższe wskaźniki, bÄ™dziesz w stanie znacznie lepiej okreÅ›lić, ilu klientów lojalnych wobec marki posiadasz, a także bÄ™dziesz wiedziaÅ‚, jakie usprawnienia sÄ… potrzebne, aby stworzyć ich wiÄ™cej. 

Zaufanie

W erze cyfrowej nieustannie zadajemy naszym klientom pytania, aby dowiedzieć siÄ™ o nich jak najwiÄ™cej - od daty ich urodzin po zwyczaje zakupowe. Jednak ponad 70% konsumentów nieufnie podchodzi do sposobu, w jaki wykorzystywane sÄ… ich dane, zwÅ‚aszcza dane osobowe. JeÅ›li chodzi o rozwój marki, sposób, w jaki obchodzisz siÄ™ z danymi osobowymi i innymi wrażliwymi informacjami, bÄ™dzie miaÅ‚ duży wpÅ‚yw na to, jak dobrze bÄ™dziesz postrzegany. Ważne jest, aby wiedzieć, że Twoi klienci ufajÄ… Ci, a jednoczeÅ›nie być Å›wiadomym tego, co należy zrobić, aby to zaufanie zwiÄ™kszyć. Ankiety online umożliwiajÄ… osobom przeprowadzajÄ…cym badanie zapytanie o zaufanie na różne sposoby – poprzez pytania ze skalÄ…, czy wpisanie wÅ‚asnej opinii.

Satysfakcja klienta

Satysfakcja klienta jest również istotna w budowaniu marki, ponieważ musisz wiedzieć, czy to, co robisz, dziaÅ‚a i czy speÅ‚nia, a nawet przekracza oczekiwania odbiorców. W przypadku metryki w ankiecie online, zastanów siÄ™ nad pytaniami takimi jak:   

  • Jak bardzo byÅ‚eÅ› zadowolony ze swojego zakupu?
  •  Jak bardzo prawdopodobne jest, że kupisz jeden z naszych produktów w ciÄ…gu najbliższych 30 dni? 
  • Jak prawdopodobne jest, że polecisz nas rodzinie lub przyjacioÅ‚om?   

Dobra wola

Podczas gdy ludzie mogÄ… być bardzo Å›wiadomi Twojej marki, wiedza o tym, jak bardzo jest ona szanowana, jest znacznie Å›ciÅ›lej zwiÄ…zana z lojalnoÅ›ciÄ… wobec marki. Na przykÅ‚ad, jeÅ›li marka jest dobrze znana, ale ze wszystkich zÅ‚ych powodów, to oczywiste jest, że nie zwiÄ™kszy to lojalnoÅ›ci wobec marki.  Dlatego warto skupić siÄ™ na dobrej woli w pytaniach ankietowych. MierzÄ…c to, pamiÄ™taj, że próbujesz dowiedzieć siÄ™, jak respondent czuje siÄ™ w stosunku do Twojej marki. Twórz ciekawe, angażujÄ…ce ankiety online, aby respondenci widzieli, że masz do nich szacunek.


"Współpraca z przedstawicielami firmy Biostat charakteryzowała się godnym pochwały profesjonalizmem, rozumieniem potrzeb klienta i szybkim reagowaniem na nie, a powstały w wyniku współpracy produkt finalny cechuje wysoka jakość"

Instytut Medycyny Pracy im. Prof. J. Nofera

"Firma Biostat wywiązuje się z swoich zobowiązań profesjonalnie i terminowo. Zaproponowane przez firmę rozwiązania techniczne i logistyczne spełniają nasze oczekiwania merytoryczne oraz są intuicyjne dla użytkownika systemu"

Mundipharma Polska

"Cały zakres prac powierzonych firmie Biostat, realizowany był bardzo sprawnie i szybko. Na każdym etapie pracownicy firmy, uwzględniali nasze prośby dotyczące wyglądu i funkcjonalności systemu"

ÅšlÄ…ski Uniwersytet Medyczny W Katowicach
16

Lat Doświadczenia

30

Ekspertów

40

Firm Farmaceutycznych

1000

Badań

Kontakt

Biostat


ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Tel: (+48) 22 12 28 025

Tel. kom.: (+48) 668 300 664

E-mail: biuro@biostat.com.pl

www.biostat.com.pl