Jak niskim kosztem przeprowadzić badanie marketingowe?

Globalne przedsiębiorstwa są w stanie przeznaczać na badania marketingowe naprawdę duże budżety. Większość mniejszych firm nie może sobie na to pozwolić, choć przy tym nie chcą one rezygnować z tak cennego źródła rynkowych danych. Na szczęście obecnie badania marketingowe można przeprowadzić stosunkowo niskim kosztem, wciąż zachowując ich wysoką jakość. Jak to zrobić?

Badania marketingowe przez Internet

W ostatnich latach coraz większą popularnością cieszy się przeprowadzanie badań marketingowych przez Internet, jest to bowiem łatwy, szybki, wygodny oraz tani sposób, dzięki któremu można szybko dotrzeć do grupy docelowej. Można zrobić to za pośrednictwem platformy Badanie-Opinii.pl stworzonej przez ekspertów Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®. Platformę tę tworzy ponad 150 tys. respondentów, którzy zostali podzieleni według takich kryteriów jak:

  • wiek i płeć,
  • wykształcenie,
  • status mieszkaniowy,
  • dochód na jednego członka gospodarstwa domowego,
  • sytuacja zawodowa,
  • miejsce zamieszkania,
  • stan posiadania,
  • zwyczaje zakupowe,
  • zainteresowania.

Zleceniodawca ma więc możliwość bardzo precyzyjnego wskazania, do kogo dokładnie ma być skierowane badanie marketingowe. Tym samym ma pewność, że wyniki z niego płynące będą miarodajne i na ich podstawie będzie można opracować strategię przedsiębiorstwa.

Wsparcie specjalistów

Korzystanie z platformy Badanie-Opinii.pl jest na tyle łatwe, że ze stworzeniem badania marketingowego poradzą sobie również laicy. Nie oznacza to wcale, że zleceniodawcy są pozostawieni bez wsparcia merytorycznego ekspertów, może być ono bowiem udzielone właściwie na każdym etapie, w zależności od bieżących potrzeb.

Kontrola nad kosztami

Atutem przeprowadzania badania marketingowego przez Internet jest również to, że zleceniodawca ma pełną kontrolę nad wydatkami przeznaczonymi na ten poczet. Koszt jednej ankiety to kwota zalewie kilku złotych, przy czym można dokładnie wskazać, do jak dużej grupy osób mają trafić kwestionariusze. Oznacza to pełną kontrolę nad wydatkami, co ma istotne znaczenie zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorstw.

Ankiety online czy desk research?

Inną metodą, która również nie wymaga inwestowania dużego budżetu w przeprowadzenie badania marketingowego jest desk research. Polega ona na korzystaniu z już dostępnych informacji, przy czym w wieku branżach takie dane są po prostu niedostępne lub ich zakres jest ograniczony. Dlatego też zazwyczaj stanowi ona dopełnienie dla innych technik, w tym również dla badań marketingowych online. Dodatkowo korzystając z kilku różnych technik można upewnić się, że pozyskane informacje będą bardziej dogłębne.

Jak widać dzięki możliwościom, które daje nam Internet oraz platformom takim jak Badanie-Opinii.pl, przeprowadzenie badania marketingowego niski kosztem jest obecnie możliwe i to bez rezygnowania z jego wysokiej jakości.


"Współpraca z przedstawicielami firmy Biostat charakteryzowała się godnym pochwały profesjonalizmem, rozumieniem potrzeb klienta i szybkim reagowaniem na nie, a powstały w wyniku współpracy produkt finalny cechuje wysoka jakość"

Instytut Medycyny Pracy im. Prof. J. Nofera

"Firma Biostat wywiązuje się z swoich zobowiązań profesjonalnie i terminowo. Zaproponowane przez firmę rozwiązania techniczne i logistyczne spełniają nasze oczekiwania merytoryczne oraz są intuicyjne dla użytkownika systemu"

Mundipharma Polska

"Cały zakres prac powierzonych firmie Biostat, realizowany był bardzo sprawnie i szybko. Na każdym etapie pracownicy firmy, uwzględniali nasze prośby dotyczące wyglądu i funkcjonalności systemu"

Śląski Uniwersytet Medyczny W Katowicach
16

Lat Doświadczenia

30

Ekspertów

40

Firm Farmaceutycznych

1000

Badań

Kontakt

Biostat


ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Tel: (+48) 22 12 28 025

Tel. kom.: (+48) 668 300 664

E-mail: biuro@biostat.com.pl

www.biostat.com.pl