Wskazówki, które należy wykorzystać, aby zwiększyć sprzedaż korzystając z ankiet online

Istnieje wiele rodzajów badań rynku, w tym ankiety online. Udostępniając ankietę internetową możesz dotrzeć do swoich klientów, aby zapytać ich o doświadczenia z Twoją marką. Dzięki takim informacjom dowiesz się, jakie działania należy podjąć, aby zwiększyć sprzedaż. Czego za pomocą ankiet online możemy się dowiedzieć, aby zwiększyć sprzedaż?

Ankiety online ułatwiają podejmowanie lepszych decyzji biznesowych

Wiele właścicieli firm nie decyduje się na przeprowadzenie ankiety online, gdyż boją się informacji zwrotnych, które mogą otrzymać. Przeprowadzone badania internetowe mogą potwierdzić, że kierunek podjętych działań jest prawidłowy, ale mogą też mu zaprzeczyć. Przedsiębiorcy boją się krytycznej opinii konsumentów, dlatego często nie decydują się na przeprowadzanie ankiet online. Kiedy podejmujesz decyzje biznesowe w oparciu o spostrzeżenia pochodzące bezpośrednio z informacji zebranych od klientów, szanse na to, że te decyzje będą słuszne są wysokie. Podczas gdy firmy mogą podejmować decyzje w oparciu o informacje, które posiadają ze swojej strony, takie jak sprzedaż, czy kampanie przychodzące, to dane te niekoniecznie odnoszą się do całokształtu. Połączenie tego rodzaju danych z informacjami zwrotnymi od klientów może sprawić różnicę. Opinie od klientów powiedzą Ci, co oni uważają o Twoich produktach i usługach, cenach, procesie zakupu i ich opinii na temat każdej interakcji.

Wykorzystaj okres po sprzedaży, aby zrozumieć, jak klienci czują się

Twoim obowiązkiem, jako przedsiębiorstwa jest zapewnienie, Twoim klientom najlepszego doświadczenia zakupowego, bez zbędnych nieporozumień. Szczęśliwi, zadowoleni klienci będą powodem Twojego sukcesu i musisz dowiedzieć się od nich, czy udaje Ci się sprostać im wymaganiom. Możesz zadać następujące pytania w ankiecie online:

  • Jak bardzo byli zadowoleni z całego procesu zakupu?
  • Czy odczuwali jakieś trudności w którymś momencie podczas zakupu?
  • Czy są jakieś rady, które chcieliby nam przekazać?
  • Czy jest jakiś punkt kontaktowy, który wywarł na nich wrażenie?
  • Czy na podstawie procesu zakupu poleciłbyś produkt ich rówieśnikom?

Odpowiedzi na powyższe pytania pomogą Ci zrozumieć klienta i jego odczucia związane z procesem zakupu w bezpośredni sposób. Musisz poznać spostrzeżenia klientów, gdyż to sprawi, że zapewnisz im znacznie lepsze doświadczenia konsumenckie.

Uzyskaj informacje zwrotne od swoich pracowników

Powinieneś wysłać ankiety online także do swoich pracowników, aby zrozumieć, jak dbają o swoich klientów. Poproś pracowników różnych działów, którzy bezpośrednio kontaktują się z klientami, aby udokumentowali każdy proces, który wykonują podczas interakcji z klientem. Może to być sposób, w jaki obsługują pozytywne doświadczenie klienta oraz negatywne aspekty interakcji. Na tej podstawie będziesz w stanie przeanalizować wszelkie trendy i zobaczyć, jak radzą sobie poszczególni pracownicy z konkretnymi zadaniami. Firma z pewnością będzie w stanie wymyślić rozwiązania, które stworzą lepsze doświadczenia klientów.

Poznaj pozytywne obszary

Niezwykle istotnym wnioskiem z ankiet online jest zrozumienie obszarów wymagających poprawy. Jednak oprócz tych sytuacji musisz także dowiedzieć się, jakie działania wykonujesz poprawnie z następujących powodów:

  • Zwiększy to morale Twojego zespołu.
  • Będziesz mógł wiedzieć, czy wysiłki, które wkładasz, przynoszą rezultaty.
  • Zachęca to pracowników do lepszego działania.
  • Podpowie Ci, czy jakiś obszar wymaga wzmocnienia.

Poznanie skuteczności systemów jest równie ważne, jak znalezienie w nich błędów. Musi być zachowana równowaga. Jeśli Twój zespół jest informowany tylko o obszarach, w których musi się poprawić, będzie miał wrażenie, że jego wysiłki nie przynoszą żadnych rezultatów. Wiedza o Twoim sukcesie pomoże Ci usprawnić proces i zwiększyć sprzedaż z wykorzystaniem ankiet.

Powyższe sposoby na przeprowadzenie ankiety online klientów pomogą Ci zwiększyć sprzedaż za pomocą ankiet. Warto, więc skorzystać z przedstawionych wskazówek, aby wiedzieć, jak bardzo klienci są zadowoleni oraz co zrobić, aby byli bardziej.


"Współpraca z przedstawicielami firmy Biostat charakteryzowała się godnym pochwały profesjonalizmem, rozumieniem potrzeb klienta i szybkim reagowaniem na nie, a powstały w wyniku współpracy produkt finalny cechuje wysoka jakość"

Instytut Medycyny Pracy im. Prof. J. Nofera

"Firma Biostat wywiązuje się z swoich zobowiązań profesjonalnie i terminowo. Zaproponowane przez firmę rozwiązania techniczne i logistyczne spełniają nasze oczekiwania merytoryczne oraz są intuicyjne dla użytkownika systemu"

Mundipharma Polska

"Cały zakres prac powierzonych firmie Biostat, realizowany był bardzo sprawnie i szybko. Na każdym etapie pracownicy firmy, uwzględniali nasze prośby dotyczące wyglądu i funkcjonalności systemu"

Śląski Uniwersytet Medyczny W Katowicach
16

Lat Doświadczenia

30

Ekspertów

40

Firm Farmaceutycznych

1000

Badań

Kontakt

Biostat


ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Tel: (+48) 22 12 28 025

Tel. kom.: (+48) 668 300 664

E-mail: biuro@biostat.com.pl

www.biostat.com.pl